کد خبر: 1230053
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
لورکوزن بدون باخت جشن قهرمانی گرفت
سرمربی لورکوزن همه حواسش به دو فینال پیش‌روست: «برای درک قهرمانی آلمان به زمان بیشتری نیاز دارم، اما الان آنقدر زمان نداریم. اکنون یک هفته و دو فینال داریم که یک فرصت بی‌نظیر است. در حال حاضر احساسات بسیار زیادی وجود دارد که توضیح همه آن‌ها آسان نیست
اشرف رامین

جوان آنلاین: ژابی آلونسو و پسران فصل باشکوه خود در بوندس‌لیگا را با پیروزی و ثبت رکورد شکست‌ناپذیری در فوتبال آلمان به پایان رساندند. آخرین هفته از رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا با برد بایرلورکوزن مقابل آگزبورگ و باخت بایرن‌مونیخ به هوفنهایم به پایان رسید. لورکوزن که قهرمانی‌اش را زودتر از این‌ها قطعی کرده بود، در آخرین تقابل این فصل نیز سه امتیاز را به جیب زد تا با کسب ۹۰ امتیاز، جشنی به یادماندنی در بای آره‌نا به راه بیندازند. پسران آلونسو در ۵۱ بازی رسمی نباخته‌اند و این برای اولین‌بار در تاریخ بوندس‌لیگاست که یک تیم بدون شکست قهرمان آلمان شده است. سرمربی اسپانیایی تیمی ساخت که مقابل هر حریفی برای پیروزی به میدان می‌رود و با اینکه نخستین قهرمانی‌شان در آلمان را جشن گرفته‌اند، ولی همچنان برای کسب دو جام دیگر می‌جنگند. لورکوزن هم در فینال جام‌حذفی آلمان به میدان می‌رود و هم یک قدم با قهرمانی لیگ اروپا فاصله دارد. کسب سه‌گانه برای لورکوزن فصلی درجه یک را رقم خواهد زد. سرمربی اسپانیایی در جشن قهرمانی سر از پا نمی‌شناخت. ژابی آلونسو درباره درخشش تیمش گفت: «این روز‌ها را برای مدت طولانی به یاد خواهیم آورد. داشتن جام در اینجا برای همه خاص است. کاملاً شایسته این جام هستیم و در نهایت بدون شکست ماندیم. این هدف ما بعد از بازی با وردربرمن بود، به این تیم افتخار می‌کنم. این هواداران در تمام فصل از ما حمایت می‌کنند. آن‌ها در لحظات حساس به ما انرژی می‌دهند. می‌توانیم به دستاوردهایمان و نحوه بازیمان بسیار افتخار کنیم.۹۰ امتیاز، بدون شکست، برای درک این موضوع به زمان بیشتری نیاز داریم. می‌خواهم بازیکنان از این لحظه لذت ببرند، چون لیاقت آن را دارند. از آگوست در اولین بازی فصل تا قهرمانی همیشه خوب آماده بودیم، با تمرکز بازی می‌کردیم و در هیچ دیداری بد نبودیم. شاید یک نیمه بد بودیم، اما بلافاصله یک واکنش خوب نشان می‌دادیم و این خیلی سخت است. این اولین بار بود که در بوندس‌لیگا چنین اتفاقی می‌افتاد. این تیم در تاریخ بوندس‌لیگا طلایی خواهد شد.» 
سرمربی لورکوزن همه حواسش به دو فینال پیش‌روست: «برای درک قهرمانی آلمان به زمان بیشتری نیاز دارم، اما الان آنقدر زمان نداریم. اکنون یک هفته و دو فینال داریم که یک فرصت بی‌نظیر است. در حال حاضر احساسات بسیار زیادی وجود دارد که توضیح همه آن‌ها آسان نیست. برای کسب ۹۰ امتیاز بسیار قوی بودیم. به رکورد نزدیک بودیم، اما بهتر است بدون شکست بمانیم. این یک فصل استثنایی بود، نه فقط در آلمان، بلکه در اروپا. چنین چیزی هنوز در اسپانیا رقم نخورده است. اکنون شایسته این هستیم که بخشی از این داستان در فوتبال اروپا باشیم.» آلخاندرو گریمالدو لورکوزن با ۱۳ پاس گل عنوان بهترین پاسور آلمان را به دست آورد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار